FURMAN, B.: Nunca es tarde para una infancia feliz. Octaedro, Barcelona 2013.

Ben Furman es psiquiatra y autoridad reconocida internacionalmente en la terapia que hace hincapié en los recursos en lugar de los fracasos, en las soluciones en lugar de los problemas. Además de enseñar esta terapia en Finlandia y en el resto de Escandinavia, ha impartido talleres en numerosos países de Europa, América, Asia y Oceanía, y sus libros se han traducido a varias lenguas.

No hay nada como una infancia perfecta. Nuestro pasado es una historia a la que podemos acudir desde muy diferentes contextos, y este libro nos sugiere cómo convertir el pasado en un poderoso aliado.

Porque nunca es tarde para una infancia feliz. Nunca podemos olvidarnos de nuestros ojos infantiles. De hecho, cuando se nos despierta la curiosidad y el deseo de crecimiento y aprendizaje empezamos a reconocer cosas de nuestro turbulento pasado. Entonces nos dejamos llevar por los problemas, cuestionándonos por qué no podemos ser felices… La clave no está en la búsqueda de alivio del estrés, de las dificultades, sino en situarnos en la circunstancia que nos transmita la alegría infantil

 

Attachments:
FileDescriptionFile size
Download this file (Libro infancia feliz.pdf)Mostra de balde 863 kB

FURMAN, B.: Yo soy capaz

Ben Furman es psiquiatra y autoridad reconocida internacionalmente en la terapia que hace hincapié en los recursos en lugar de los fracasos, en las soluciones en lugar de los problemas. Además de enseñar esta terapia en Finlandia y en el resto de Escandinavia, ha impartido talleres en numerosos países de Europa, América, Asia y Oceanía, y sus libros se han traducido a varias lenguas.

Yo Soy Capaz es un método para ayudar a los niños a desarrollar habilidades y superar problemas. El método está basado en la terapia breve centrada en las soluciones y ha sido desarrollado en el Instituto de Terapia Breve en Helsinki por el psiquiatra Ben Furman y sus colaboradores.

Yo Soy Capaz está dirigido a niños de cuatro años en adelante. La idea de este método es que llegue a un acuerdo con el niño para aprender una habilidad y después use el programa para motivar y ayudar al niño a aprender o mejorar esta habilidad.

Los escalones de la Responsabilidad

Carta de Disculpa

GARCÍA DE VINUESA, F, GONZÁLEZ PARDO, H e PÉREZ ÁLVAREZ, M.: Volviendo a la normalidad. La invención del TDAH y del trastorno bipolar infantil. Alianza Editorial. Marzo 2014.

O psicólogo clínico e Catedrático no Departamento de Psicoloxía da Universidade de Oviedo, Marino Pérez Álvarez, é coautor deste interesante libro sobre a invención de trastornos mentais na infancia.

Algúns problemas que teñen os adultos coa atención, a actividade e o humor dos nenos están a ser capitalizados pola industria farmacéutica como dianas para a comercialización de medicamentos, sobre o suposto de que son enfermidades cerebrais. Referímonos, en particular, ao TDAH e ao trastorno bipolar infantil de recente lanzamento.

Está claro que educar aos nenos é moito máis complicado do que se pensa e que o seu comportamento supón un reto tanto para as súas familias como para os seus educadores.

WHITAKER, R.: Anatomía de una epidemia. Medicamentos psiquiátricos y el asombroso aumento de las enfermedades mentales. Capitán Swing, 2015.

Cando o galardoado xornalista científico Robert Whitaker decatouse de que entre 1987 e 2007 o número de pacientes con discapacidade por enfermidade mental case se triplicara, en paralelo a un espectacular aumento na produción de fármacos psiquiátricos, comezou a reflexionar.

Parece como se estes psicofármacos fosen “balas máxicas” que deixan fóra de xogo á enfermidade mental, regresando aos pacientes ás filas da cidadanía produtiva. Pero numerosos estudos clínicos publicados hai máis de 50 anos en prestixiosas revistas científicas, revelaban unha anomalía sorprendente: en repetidas ocasións, as drogas psiquiátricas empeoran a enfermidade mental e disparan os riscos de dano hepático, de aumento de peso, de colesterol ou de azucre no sangue. Realmente non se sabe que causa a enfermidade mental, non hai cura ou tratamento paliativo que se atope nesas pílulas. As conclusións de Whitaker, tras examinar estes medicamentos a través do prisma dos resultados a longo prazo, expoñen o brutal engano dunha industria que move miles de millóns de euros.

De SHAZER, S., DOLAN, Y, KORMAN, H, KIM BERG, I, TREPPER, T. e McCOLUM, E.: More than miracles: The state of the art of solution-focused brief therapy. Routledge, 2005

O psiquiatra sueco Harry Korman é coautor xunto con Steve De Shazer,Insoo Kim Beng e outros deste libro sobre a terapia breve centrada en solucións.

Trátase dun libro intelectualmente provocativo coa revelación de novos avances na terapia breve centrada en solucións de terapeutas de familia de sona mundial como son Steve De Shazer e Insoo Kim Berg (quen faleceu pouco antes da publicación do libro).

O libro está escrito a partir da observación de miles de horas de sesións de psicoterapia e o estudo das preguntas e respostas máis eficaces que axudan a que a xente desenvolva solucións aos seus problemas.

 

KORMAN, H. and SÖDERQUIST, M.: Talk about a miracle! Co-operating with addicts and their networks, 1994

Esta publicación aborda o traballo colaborativo dende a Terapia Centrada en Solucións con persoas drogodependentes. Facilitamos a continuación o enlace  para a súa lectura (en inglés).